Înregistrați-vă acum

Logare


Parola pierdută

Ați pierdut parola? Vă rugăm să introduceți adresa dvs. de e-mail. Veți primi un link și veți crea o nouă parolă prin e-mail.

Intrebari frecvente Engage

Cum devin membru Engage?

Ca să intri în comunitatea Engage, ai nevoie de un cont. Ţi-l poţi face folosind opţiunea de „Inregistreaza-te” din partea dreapta a paginii, în caseta „Login” sau te poţi loga prin Facebook.

Cum îmi pot modifica datele contului?

Îţi poţi edita datele de pe profil după ce te loghezi din secţiunea „Editeaza profilu” afisat in partea din dreapta sau accesând https://engage.ro/edit-profile/. Tot aici îţi poţi schimba şi fotografia de profil sau să îţi editezi datele de logare (adresa de email şi parola).

Cum pun o întrebare pe Engage?

  • Foloseşte butonul „Pune o întrebare” din partea superioara a ecranului. În cazul în care nu eşti logat, ţi se va cere să faci această acţiune. Apoi tot ce trebuie să faci este să îţi formulezi întrebarea, să te asiguri că nu încalcă regulile comunităţii şi să o încadrezi la categoria potrivită.

Cum răspund la o întrebare pe Engage?

Pentru a răspunde unei întrebări puse de un alt membru al Engage trebuie să intri pe întrebarea la care vrei sa răspunzi. În partea de jos a întrebării vei putea vedea răspunsurile altor membrii (dacă există răspunsuri), dar și câmpul pentru a răspunde la întrebare. Dacă nu eşti logat, ţi se va cere să te loghezi sau să optezi pentru crearea unui cont pe Engage.ro, iar răspunsul tău va fi atribuit acelui cont. După aceasta, formulează răspunsul şi dă click pe „Postează răspunsul tău”.

Cum îmi pot edita o întrebare sau un răspuns?

Accesează categoria „Întrebările mele” sau „Răspunsurile mele” atunci când eşti logat şi dreptul la fiecare dintre ele vei observa butonul de „Editează”. Pentru a putea edita o postare, trebuie să ai deja întrebări şi răspunsuri aprobate în comunitate. Opţiunea este valabilă timp de o oră de la data la care ai făcut postarea, din dorinţa de a menţine consistenţa site-ului.

Cum şterg o întrebare sau un răspuns?

Poţi face acest lucru din contul tău de utilizator, din secţiunea „Întrebările mele” sau „Răspunsurile mele”. În fiecare zi poţi şterge maxim 10 postări. Aceste limitări reprezintă măsuri de securitate împotriva ştergerilor accidentale sau accesului altor persoane în cont. Vei primi un email pentru confirmarea ştergerii, iar tot ce va trebui să mai faci este să dai click pe al doilea link transmis. Dacă ştergi o întrebare care a primit răspunsuri, aceasta va apărea pe site ca fiind postată de un Anonim şi nu va mai fi alocată contului tău.

De ce nu pot pune mai mult de două întrebari, una după alta?

Pe Engage.ro considerăm că problemele tuturor membrilor comunităţii noastre sunt importante şi că fiecare merită vizibilitate. Astfel, fiecare utilizator poate posta doar două întrebări într-un interval de cinci ore.

Am postat o întrebare, dar nu a apărut pe site. Ce se întâmplă?

Dacă întrebarea pe care tocmai ai trimis-o nu a apărut încă, nu-ţi face griji, aceasta va figura pe site în cateva momente, adică atunci când pagina va fi reactualizată. Întrebările postate de utilizatorii noi vor fi iniţial vizibile numai autorilor lor şi utilizatorilor logaţi. Acestea vor putea fi accesate de toata lumea dupa ce vor fi vizualizate de minimum 20 de utilizatori logaţi, fără a fi raportate. Dacă întrebarea cumulează minimum două raportări, ea va fi respinsă de pe site şi va ajunge în atenţia administratorului site-ului.

Am postat un răspuns, dar nu a apărut pe site. Ce se întâmpla?

  • Ca şi în cazul întrebărilor, postările care aparţin utilizatorilor noi vor fi temporar vizibile pe site doar autorilor lor şi utilizatorilor care sunt logaţi. După ce vor fi vizualizate de minimum 20 de utilizatori logaţi fără a fi raportate, respectivele postări vor fi vizibile pentru toată lumea.

Cum câştig puncte pe Engage?

Acumulezi puncte de fiecare dată când oferi răspunsuri. De asemenea, câştigi puncte şi prin voturile primite pentru răspunsurile tale.

  • pentru postarea unui răspuns veţi primi 3 puncte;
  • pentru postarea unei întrebări veți primi 5 puncte.
  • Puncte alege cel mai bun răspuns veți primi 8 puncte
  • Puncte pentru evaluarea intrebarii veți primi 1 punct.
  • Puncte pentru evaluarea raspunsului veți primi 1 punct.
  • Puncte pentru urmarirea unui utilizator veți primi 1 punct.
  • Puncte pentru „bun venit” veți primi 15 puncte.

 

Pentru a fi la curent cu punctele acordate si Ierarhia site-ului puteti da click aici!

Cum caut o postare pe Engage?

Pentru a găsi o întrebare sau un răspuns pe site este suficient să introduci câteva cuvinte cheie relevante în căsuta din partea superioară a paginii numită „Caută”.

Ce presupune o raportare?

Atât întrebările cât şi răspunsurile pot fi raportate. Am creat această funcţie pentru a limita postările de pe site care sunt neconforme cu scopul lui şi pentru a asigura un climat plăcut pentru toata lumea pe Engage;
Acestea vor fi respinse de noi, însă, dacă membrii comunitaţii Engage le văd înaintea noastră, ei le pot raporta pentru a ni le aduce la cunoştinţă. Mai multe raportari ale aceleiaşi postări vor duce la respingerea automată a postării respective;

Prin întrebari neconforme ne referim la:
– întrebări triviale sau care nu pot avea un răspuns obiectiv (Ex: „Cum mă simt astăzi?” ; „Vara sau Iarna?”; „Ce faceţi?” etc);
– întrebări care au conţinut obscen sau injurios (includem aici întrebările prin care alţi utilizatori sunt jigniţi, persiflati, etc);
– întrebări care conţin informaţii ce aduc atingere dreptului la viaţa privată a utilizatorilor Engage.ro sau a terţelor persoane;
– postări care nu sunt întrebări (de exemplu „uite o melodie faină!”);
– întrebări care instigă la acte ilegale (ex: piraterie, consum de substanţe interzise, furt etc);
– întrebări care nu sunt formulate ţinând cont de regulile minimale ale gramaticii (includem aici scrierea de tipul „shtiu”, „esty”, „bn”, „multzumesk” etc);
– întrebări care nu corespund specificului site-ului sau sunt o forma de spam/ publicitate nesolicitată;
– întrebări prin intermediul cărora anumiţi utilizatori urmăresc să îşi rezolve temele pentru acasă (de pilda „vreau şi eu un referat”, „cum se rezolvă exerciţiul…?” sau „comentaţi-mi şi mie strofa asta…”). Motivele pentru care nu acceptăm astfel de postări le-am enuntat aici;
– întrebările care conţin linkuri de pe diferite site-uri care promovează sau încurajează pirateria.

Prin răspunsuri neconforme ne referim la:
– postări triviale sau care nu oferă informaţie relevantă celui care întreabă (de exemplu, răspunsuri incomplete sau ca „nu stiu”);
– postări injurioase sau care au conţinut obscen;
– postări care conţin informaţii ce aduc atingere dreptului la viaţa privată a utilizatorilor Engage.ro sau a terţelor persoane;
– postări care nu sunt formulate ţinând cont de regulile minimale ale gramaticii (includem aici scrierea de tipul „shtiu”, „esty”, „bn”, „multzumesk” etc);
– postări care instigă la acte ilegale (ex: piraterie, consum de substanţe interzise, furt etc);
– postări care încalcă drepturile de autor, oferind informaţie preluată din alte surse, fără precizarea acestor surse;
– postări care constituie forme de spam sau promovare neautorizată şi abuzivă (includem aici şi postările de tipul „daţi-mi un vot aici”);
– răspunsurile care conţin linkuri de pe diferite site-uri care promovează sau încurajeaza pirateria.

În ce condiţii raportările pot duce la respingerea unei postări?

– Dacă postarea (întrebare sau răspuns) este în stadiul în care este vizibilă numai pentru cei logaţi, este necesar ca un singur utilizator cu minimum 400 de puncte să o raporteze şi ea va fi respinsă. De asemenea, dacă postarea este raportată de mai mulţi utilizatori ale căror punctaje cumulate însumează 400 de puncte, ea va fi respinsă.
– Dacă postarea este în stadiul în care este vizibilă pentru toata lumea (atât utilizatori logaţi, cât şi nelogaţi), este necesar ca cel puţin doi utilizatori care să aibă fiecare minimum 400 de puncte să o raporteze pentru ca postarea să fie respinsă de pe site. Dacă mai mulţi utilizatori care au punctaje cumulate de 1000 de puncte raportează acea postare, ea va fi respinsă.

Ce se întâmplă dacă raportările sunt injuste sau abuzive?

  • Toate postările respinse în urma raportărilor sunt verificate de admin. Va fi reaprobat pe site tot ce a fost respins fără să fie cazul şi fiecare raportare abuzivă va fi contorizată. Celor care însumează 10 raportări abuzive li se va revoca dreptul de a raporta.

De ce nu mai pot posta întrebări şi răspunsuri?

Dacă ai postat 10 întrebări şi răspunsuri, dar nu mai poţi continua, e din cauză că nu ţi-ai confirmat adresa de email. Poţi solicita retrimiterea mesajului pentru confirmarea adresei de email din pagina de editare profil.

Cum sunt selectate răspunsurile câştigătoare?

Dintre toate răspunsurile oferite pentru o întrebare, câştigător este acel răspuns care se dovedeste a fi cel mai inteligent şi cel mai de folos pentru persoana care a pus întrebarea respectivă, fie prin desemnare de către această persoană, fie prin desemnare în mod automat, în functie de numărul de voturi „folositor” şi „inteligent” primite de la membrii comunitaţii. După trei zile de la postarea unei întrebări pe Engage.ro, dacă aceasta primeşte cel puţin două răspunsuri, utilizatorul care a pus respectiva întrebare primeste o notificare prin email, în care este invitat să desemneze răspunsul pe care îl consideră cel mai bun. Utilizatorul are la dispoziţie două zile pentru a alege răspunsul câştigător. Dacă utilizatorul nu alege un răspuns câştigător în termen de două zile, desemnarea răspunsului câştigător se realizează în mod automat. Astfel, răspunsul care a fost votat de cele mai multe ori ca „folositor” şi „inteligent” va fi desemnat ca fiind câştigător. În condiţiile în care mai multe răspunsuri au fost votate de acelaşi număr de ori ca „folositor” şi „inteligent”, primul postat dintre acestea este ales „câştigător”.

Cum pot ignora un utilizator?

Pe Engage nu poti ignora un utilizator complet, poti in schimp sa ignori mesajele private pe care acesta ti le trimite. Tot ce trebuie sa faci este sa intri pe profilul acestuia şi să dai click pe opţiunea „Blocheaza mesajele”.

Ce se intampla când un utilizator mă ignoră?

Dacă un utilizator te ignoră, nu îi mai poţi trimite mesaje private.

Unde pot vedea ce postări mi-a şters un admin?

Pe Engage putem vedea doar intrebarile active pe care le avem in comunitate. Intrebarile sterse de admin pot fi vazute doar de acestia.

Mi-am modificat avatarul. De ce nu îmi apare?

Fotografia ta de profil nu va apărea automat peste tot pe site. Are întâi nevoie de aprobarea unui admin, iar dacă nu are un caracter obscen sau indecent va fi aprobată în decursul unei zile de la încărcare.

Cum votez un răspuns?

Pentru a vota un răspuns, dă click pe opţiunea de „Evaluează” şi selectează calificativul dorit. Votul tău va fi înregistrat imediat, iar pe site va fi afiţat într-un interval de 15 minute. Nu îţi poţi vota propriile postări şi nici nu poţi vota acelaşi răspuns de două ori.

Pot primi mesaje private?

Da, iar din profilul tău de utilizator ai posibilitatea de a-i limita pe cei care îţi pot trimite mesaje private blocand mesajele acestora.

Cum pot sa urmaresc pe cineva?

Pe profilul utilizatorului pe care vrei sa il urmaresti ai butonul de Urmareste. Persoanele pe care le urmaresti poti sa le vezi pe pagina de profil la Autori | Urmaritori

Cum avansez in grad?

Pentru a avansa in grad ai nevoie de un anumit numar de puncte pe profil. Aceste grade si punctele necesare se pot vedea pe pagina Ierarhiei sau accesand pagina de aici!

Care sunt privilegiile unui senior?

Un utilizator senior poate raporta şi vota postări.

Unde pot vedea rank-ul utilizatorilor?

Gradul pe care un utilizator il are pe Engage se poate vedea pe profilul acestuia.

Pot să fac o postare anonimă?

Nu se pot posta întrebări sau răspunsuri anonime.

La ce foloseste funcţia „Urmăreşte Întrebarea”?

Daca o întrebare pusă de altcineva ţi se pare interesantă şi vrei să primeşti notificări atunci când sunt postate răspunsuri, accesează pagina întrebării şi dă click pe opţiunea de „Urmăreşte întrebarea”, de sub caseta de răspuns.

La ce foloseste funcţia de „Adaugă la favorite”?

De când ai descoperit Engage.ro ai dat, probabil, peste o sumedenie de întrebări interesante sau care să aibă răspunsuri pe care vrei să le păstrezi într-un sertăraş, în caz că ai vreodată nevoie de ele… Fie că e vorba despre o informaţie utilă, fie că e o reţetă la care-ţi lasă gura apă şi abia aştepţi să o încerci, poţi crea o arhivă personală de întrebări şi răspunsuri la care să ai acces din contul tău de utilizator. Pentru a adăuga o întrebare în arhiva personală de întrebări favorite trebuie să accesezi pagina întrebării şi să dai click pe opţiunea „Adaugă la favorite”. Întrebarea va fi stocată în contul tău şi o vei putea accesa oricând.

Cum îmi pot asigura securitatea contului?

Recomandarea Engage este să nu ai o parolă foarte uşor de ghicit, aceasta fiind modalitatea cea mai simplă de a sparge un cont. Celor care se află în această situaţie li se atrage deja atenţia în conturile lor şi nu mai sunt lasaţi să posteze până nu şi-o schimbă.

Cum îmi şterg contul?

Pe Engage nu se pot sterge conturile

Postarea de întrebări şi răspunsuri e gratuită?

Navigarea pe site-ul este complet gratuită. Ţelul Engage este să ofere utilizatorilor săi un spaţiu unde să se simtă liberi să discute despre chestiuni care îi preocupă şi să îşi ofere sprijin reciproc, fără a pretinde recompense materiale pentru aceasta.

Ce este interzis pe Engage.ro?

Ne dorim ca Engage.ro să fie o agora, un spaţiu al exprimării libere, unde toţi membrii comunităţii noastre să se poată simţi în largul lor şi unde să poată interacţiona nestingheriti. Cu toate acestea, trebuie să ne amintim tot timpul că libertatea noastră este limitată de libertatea celorlalţi şi că, asemeni oricărui alt spaţiu public, Engage.ro are câteva reguli de conduită pe care trebuie să le respectăm cu toţii.
În linii mari, pretindem utilizatorilor noştri respectul reciproc, formularea clară a ideilor şi combaterea cu argumente a unei idei, nu desfiinţarea unui utilizator prin injurii.

Fiindcă aceste aspecte nu sunt mereu înţelese la fel de toată lumea, iată ce nu permitem noi pe Engage.ro:
– la nivelul postărilor, se consideră ca nepermis tot ce este pasibil de respingere;
– injuriile, limbajul obscen, agresiunea verbală şi ameninţările de orice fel;
– manifestări ale intoleranţei faţă de orice etnie şi faţă de opţiunile religioase, politice, sexuale etc. ale fiecăruia; instigarea la ură şi intoleranţa;
– spam/publicitate nesolicitată;
– rezolvarea de teme pentru acasă prin intermediul postărilor pe Engage;
– postările triviale sau care nu corespund cu specificul site-ului;
– postările care nu sunt formulate ţinând cont de regulile minimale ale gramaticii;
– postările care instigă la acte ilegale (ex: piraterie, consum de substanţe interzise, furt etc);
– postările care încalcă drepturile de autor, oferind informaţie preluata din alte surse, fără precizarea acestor surse;
– postarea de linkuri de pe diferite site-uri care promovează sau încurajează pirateria;
– hărţuirea utilizatorilor;
– abuzul de orice fel (abuzul de dreptul de a posta, abuzul de dreptul de a vota sau de orice alta funcţie de pe site);
– asumarea identităţii altor utilizatori, crearea de clone sau conturi multiple;
– hacking.
În cazul întrebărilor din secţiunea Cauze Nobile, Engage.ro îşi rezervă dreptul de a şterge toate răspunsurile care nu respectă regulile minimei decente, care sunt în afara subiectului sau care ar putea leza imaginea respectivei cauze nobile.
Cine nu este de acord cu aceste reguli este liber să ne comunice acest aspect şi, dacă situaţia nu poate fi soluţionata astfel încât toata lumea să fie multumită, este liber să îşi încheie activitatea pe Engage.ro.

Ce sancţiuni se aplică celor care nu respectă regulile comunităţii?

În funcţie de gravitatea fiecărei situaţii, pe Engage se aplică diferite sancţiuni:
– eliminarea postărilor neconforme;
– setarea contului de utilizator astfel încat respectivul să nu poată posta nimic direct pe site şi să aibă constant nevoie de validarea postărilor;
– suspendarea contului pe o lună sau trei luni;
– revocarea dreptului de a raporta;
– revocarea dreptului de a vota întrebări sau răspunsuri (se aplică acelor utilizatori care votează abuziv);
– revocarea dreptului de a utiliza chat-ul;
– suspendarea contului pe termen nelimitat;
– în cazul comportamentelor care intră sub incidenţa legii, ne rezervăm dreptul de a depune plângere penală şi de a sesiza organele abilitate.

Ce nu pot face utilizatorii suspendaţi?

Membrii Engage care, în ciuda avertismentului primit, continuă să folosească un limbaj injurios/ obscen sau să nu respecte regulile site-ului vor fi trecuţi pe statutul „Suspendat”. Timp de o lună sau trei, în funcţie de decizia adminului, ei:
– vor putea posta maxim 5 răspunsuri pe zi, iar acestea vor fi moderate;
– nu vor putea posta nici o întrebare pe perioada suspendării;
– răspunsurile lor vor fi marcate special în lista de răspunsuri;
– profilele lor de utilizator vor fi marcate cu utilizator suspendat.
La expirarea perioadei de suspendare utilizatorii vor fi trecuţi la cerere pe statutul „activ”, cu excepţia acelor utilizatori care au continuat să profereze injurii în răspunsurile lor pe perioada suspendării. Conturile utilizatorilor care vor continua să folosească un limbaj injurios sau obscen dupa ce suspendarea a fost revocată vor fi eliminate. De asemenea, utilizatorii care, după revocarea suspendării, încalcă politica site-ului în orice fel vor fi eliminaţi de pe site.

De ce link-urile din email nu îmi funcţionează?

În anumite situaţii, browserul sau clientul de email folosit nu trimite la click întreg link-ul către noi. În astfel de situaţii se poate întâmpla ca pagina să se încarce, dar fără conţinut (pagina goală).
Pentru soluţionare, trebuie să selectaţi manual întreg link-ul din email, inclusiv „/” unde se aplică, şi să îl copiaţi în adresa browser-ului folosit.